De eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

09 Juli 2010 | Australië, Sydney

Hallo iedereen,

Hier de eerste update vanuit Australie.
Toen we aankwamen in Cairns Airport zijn we met de bus naar de stad gegaan en werden we bij het hostel afgezet. We hadden daar een gratis nachtje en Stijns nicht zou ons de volgende dag komen halen. We moesten even wachten op de kamer, maar toen we de sleutel kregen kwamen we er achter dat we op een dorm zaten. Een dorm is een kamer met 6 anderen. Dus alles moesten we ook nog delen.
Er stonden drie stapelbedden en 1 gewoon bed. Stijn en ik lagen allebei boven. We hebben toen 3 uurtjes bijgeslapen, aangezien we in 72 uur nog niet hadden geslapen.
's Avonds zijn we gaan eten bij The Woolshed. We kregen vouchers van het hostel om daar gratis te eten.
Om 8 uur al gaan slapen.

De volgende ochtend kwam Godelief (Stijns nicht) ons halen bij het hostel. Ze had haar dochters ook bij; Elkie (11) en Stella (9). De kinderen kunnen geen Nederlands, dus we praten veel Engels thuis. Dat is niet erg.. Leer je nog wat..

Toen zijn we naar Port Douglas gereden. Hier hebben we meteen een Australische rekening geopend. Het vrouwtje dat ons hielp heeft Nederlandse grootouders en kon nog wat Nederlandse woordjes. "Veger en blïk" zei ze, maar ze wist niet meer goed wat het betekende... Dat was wel lachen.
Hierna hebben we gegeten en gedronken bij hun eigen cafe/restaurant Fresq. We krijgen sowieso 10% korting als we er eten of drinken. Het is heel lekker eten en mooi gepresenteerd. Aanrader als je in Port bent.

Aangekomen in hun huis lag er een matras voor ons klaar. Stijn heeft nog even gezwommen met Elkie en daarna zijn we met zijn drieen naar het strand gelopen daar. Dat was heel mooi. Cooya Beach ligt heel rustig en als je hier slaapt dan hoor je overal beesten. Alsof je in een oerwoud slaapt. De huizen zijn allemaal zo gebouwd dat er overal wind doorstroomt. En overal waaiers aan het plafond.
Verder wilde padden, buideldieren en vlinders. Zelfs wilde kangaroos langs de wegen. Helaas al eentje dood zien liggen aan de kant van de weg :(

Voor het avondeten gingen we naar de buren. Daar gingen we BBQ. Elkie en Stella en hun vriendinnen hadden een heel concert voorbereid voor ons. Met dans enzo. Dat was wel grappig.
De buren waren heel gezellig en aardig. Ze vragen veel over Nederland en noemen ons 'Dutchies'. Kregen ook meteen dikke kussen bij het weggaan.

Gisteren zijn we afgezet in Port Douglas en ben ik bij de Parrotfish Lodge langsgegaan omdat ik was uitgenodigd voor een sollicitatie. Maar die heb ik uiteindelijk vandaag pas. Voor de rest rondgelopen in Port Douglas.

Het is hier erg gezellig, maar nog wel bewolkt. Dus hopelijk komt de zon binnenkort nog door. We zijn nu ook bezig om een kampeerplek te regelen, wat een beetje moeilijk was. Het is allemaal erg vol hier nu namelijk.

Dit was het tot nu toe!

Liefs

• 09 Juli 2010 - 07:40

Mama:

Hoi Ilse leuk om iets te horen van jullie!Ik hoop dat je sollicitatie goed verloopt.Doe Stijn de groeten en tot krabbels.

• 09 Juli 2010 - 10:15

Anous:

Succes met je sollicitatie!!
    & de zon komt wel goed denk ik zo!
    xxx

• 09 Juli 2010 - 13:14

Padre:

He, geniet van de gezelligheid doe je best met solliciteren en veel succes met het zoeken naar een camping