A week has gone by... - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu A week has gone by... - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu

A week has gone by...

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

17 Juli 2010 | Australië, Port Douglas

Hiya all!

Na een weekje volgt er weer een update...
Inmiddels zitten we al bijna een week in een tent in Port Douglas. Om precies te zijn in Dougies Backpacker Resort. Het is een nette camping, want het lijkt in niks op een resort. Het is mooi aangelegd. Overal groen en hout. Palmbomen, zwembad, hangmatten om te lezen.
Het centrale punt is de bar/keuken. Met internet, dartbord, pooltafel, kabel-tv en sport-tv.
Iedereen heeft een eigen bak voor in de gigantische koelkasten die hier staan met naam en accommodatie erop om je bederfelijke spullen in te bewaren. En je krijgt ook een bak te leen met borden en bestek en mokken. Dus alles is goed geregeld als je hier verblijft.
De tent die we zouden lenen van Stijn nicht (Godelief) is voor 4-5 personen en zoveel plaats was er niet meer op de camping. Dus besloten we voor een week een stylie te huren. Dit is een tent van de camping met een harde vloer met een zeil en 2 vaste bedden met matras, laken en kussen. In het midden een nachtkastje en 2 lampjes. Gelukkig ook 2 stopcontacten zodat we kunnen internetten op mijn laptop. Alhoewel we dat ook moeten betalen.
Voor plaatjes e.d. ---> http://www.dougies.com.au

Het enige nadeel is dat de camping 20 min lopen van het centrum van Port is. Het strand is ook 10 min lopen, maar dat valt nog wel mee.
Dus je loopt niet zomaar eventjes naar het stadje.
Dit gaat gelukkig veranderen, want door mijn baan kunnen we verhuizen naar het Port Douglas Motel. Maar omdat er op dit moment geen plek is verblijven we in de Parrotfish Lodge vanaf maandag. Dat is om de hoek van het motel en hoort daar ook bij.
Daarom zaten we als tussenoplossing een tijdje hier op de camping. Bij Godelief nog langer verblijven had ook weinig zin, omdat zij op 15 min rijden wonen van Port en in Cooya Beach is niks te doen. Gelukkig zien we Godelief of Mark nog weleens bij hun Cafe Fresq als we in Port rondlopen.

Deze afgelopen week hebben we eigenlijk weinig meer gedaan dan op het strand gelegen, gezwommmen, boodschappen gedaan, gelezen etc.
Dinsdag had ik mijn trial & training bij het Motel en dat was wel even wennen. Ik moet dus wel gaan schoonmaken, maar ook de boekingen gaan verzorgen en de receptie. Dit vanaf maandag dus. Dan word ik gelukkig eerst nog bijgestaan door de huidige werkneemster.
Dit duurde tot half 11. Hierna zijn we naar het Port Douglas Wildlife Habitat Sanctuary gegaan, waar ze eigenlijk alle dieren hebben die hier ook in het wild lopen. Alle mogelijke vogels, koala's, krokodillen en salamanders. Het grappige is dat ze hier wel afgesloten zitten, maar niet verwarmd en vochtig zoals in Nederland ofzo. Want hier is het klimaat al vanzelf goed voor ze.
Alle foto's hiervan staan op mijn hyve.

Hoe is het Nederland? Ik hoorde storm e.d.? Al vakantie?

Liefs,

Stijn & Ilse

• 17 Juli 2010 - 14:02

Moniek:

Hej meis!
    Jullie hebben het daar goed zeg :-)! Wat super leuk! En goed dat je die baan hebt! Heel veel succes alvast maandag.
    Het is hier in Nederland op t moment niet zo heel warm, beetje bewolkt en af en toe een regenbui. We hadden idd stooooormmm!

Heel veel liefs,
    Mo

• 17 Juli 2010 - 17:50

Kevin:

Heej,

Mooi dat het goed gaat. Ik heb Stijn ook nog een mailtje gestuurd, maar hij heeft nog niet gereageerd. Succes met werken en geniet van de ontspanning!

• 17 Juli 2010 - 18:05

Kevin:

Ik heb de foto's bekeken op je Hyves Ilse, echt mooi daar!

• 17 Juli 2010 - 20:33

Mama:

Fijn om weer te lezen hoe het gaat.Hier gaat alles z,n gangetje.Succes met je baan en de groeten aan Stijn. xxx mama

• 17 Juli 2010 - 20:45

Padre:

Hoi,
    Hier gaat alles goed,nog even en wij hebben ook vakantie. Heb nog veel plezier daar en doe je best op je werk. Het zal wel aanpoten worden. Je opa en oma zijn ook weer goed thuis, nou doe stijn de groeten en ik lees het weer wel.

Pa

• 17 Juli 2010 - 21:04

Marian En Ed :

hoi ,ilse en stijn leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben nog 1 weekje en wij vertrekken ook weer naar spanje.afgelopen woensdag hebben we nathalie haar papa helaas moeten begraven dat was vreselijk maar het leven gaat verder en geniet er nog van xxxxmarian

• 18 Juli 2010 - 07:37

Marianne En Mart:

Hallo Ilse en stijn,

leuk om jullie blog te lezen,lijkt een fantastisch land.
    Een vriendin van oma woont ook in Australie in Boronia Victoria.

Groetjes en geniet lekker want het is wel een geweldige ervaring.

Marianne en Mart