Change of Plan! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu Change of Plan! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Ilse - WaarBenJij.nu

Change of Plan!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

23 Juli 2010 | Australië, Port Douglas

G’day!

Weer een berichtje vanuit het bewolkte en koude Queensland. We zijn hier nu bijna 3 weken.
Er is een hoop gebeurt sinds mijn vorige berichtje. Ik ben uiteindelijk toch niet aangenomen bij mijn baan. Dat was echt een fiasco en laat het erbij dat het gewoon een stelletje randdebielen waren daar…
Enfin, we zijn daarna allebei actief op zoek gegaan naar een baan en dit is tegen al onze verwachtingen in, echt erg tegengevallen. Ik ben langs alle resorts gegaan en alle appartementencomplexen, motels en campings. Zelfs de reisbureaus heb ik gehad. Horeca vraagt vooral locals of mensen met ervaring. Schoonmaken zou eventueel nog kunnen, maar ja…
Niemand wilt je ook aannemen voor nog een maandje. En dan ben je alleen aan het werken om hier te kunnen blijven en dan zie je nog niet veel van de omgeving.
Dus we hebben lang nagedacht, gepiekert en overlegd en we hebben toen besloten om gewoon nog 2 weken vakantie te vieren en dan naar huis te gaan. Zoals Mark al zei; yeaah, screw it and go have some fucking holiday, man! Lots to do, lots to see. This area is beautiful.
Je moet ook echt veel geld en tijd hebben en dan een campervan kopen en lekker rondtoeren. En dat is logisch, maar we hadden nooit verwacht in deze situatie te komen met dat baantje dat niet doorging en dat er nu juist weinig aanbod is van banen, ook al is het hoogseizoen. But that’s life…
Kunnen we niks aan doen. We hebben toen gebeld naar Cathay Pacific, maar omdat het hoogseizoen is, zit alles natuurlijk vol. We konden wel omgeboekt worden via Sydney. Maar dan moesten we op eigen kosten naar Sydney. Toen hebben we gezocht naar een goedkope vlucht naar Sydney. Dat kwam gelukkig nog redelijk goed uit. In totaal hebben we nu 4 vluchten om in Nederland te komen.
We vliegen eerst in 2 uur naar Brisbane, daar stappen we uit, gaan we meteen naar de volgende gate en dan gaat het vliegtuig na een uur al naar Sydney. Baggage hoeven we dan niet naar om te kijken.
Dan blijven we 2 dagen in Sydney (wie weet zit Wicked Weasel daar wel, Kevin ;)) . Dan zitten we in een hotel in het centrum met dakterras met mooi uitzicht. Op loopafstand van de grote haven en het beroemde Opera House. Heb helaas maar 2 broeken en 1 vest bij voor het winterse Sydney :P We komen dan op 8 augustus aan in NL.
Dus komende weken gaan we met de auto naar Mossman Gorge, Daintree National Park (oudste natuur ter wereld!) en misschien nog Cape Tribulation en Crocodile Farm. En uiteindelijk natuurlijk nog naar The Low Isles om te snorkelen in the reef. We kunnen de auto dan allemaal lenen, want Godelief gaat met de meiden naar Nederland morgen. Dus Mark heeft dan geen 2 auto’s nodig.
Voor de rest nog wel wat leuke mensen ontmoet hier. Corina (nederlands meisje) die hier was met haar vriend, maar die zijn weer weg uit ellende, haha. Konden ook geen werk vinden. Wing, uit Hong Kong en dan nog maffe “Jungle”, Australische gast. Hij is zo vaag, ongelooflijk. Stijn schaakt veel met hem. Hij woont hier al 4 jaar.. Echt.. 4 jaar. Hoe doe je dat? Vind een maand hier wel zat ;)

Cheers! X

• 23 Juli 2010 - 10:10

Anouschka:

Balen zeg! Nu maar lekker gaan genieten!
    Veel plezier nog!
    x

• 23 Juli 2010 - 10:24

Padre:

Goed geregeld luitjes lekker genieten en dan naar huis.
    Die ervaring kun je ook in je zak steken.

groeten en veel plezier,

pa

• 23 Juli 2010 - 10:50

Ineke:

Jammer dat het zo moet lopen,maar je kunt nu in ieder geval nog wat gaan rondtouren.En je vrijwilligerswerk? xxx

• 23 Juli 2010 - 11:49

Virginie:

he wat jammer dat het niet lukte met het baantje en dat daarom je plannen helemaal omgegooid moeten worden!
    nou geniet nog maar van je vakantie en al het moois wat je ziet! groetjes virginie

• 23 Juli 2010 - 12:21

Tanja:

Nog een fijne vakantie, ook al is het anders dan gepland;) xx

• 23 Juli 2010 - 20:16

Moniek:

Balen meiske!! Maargoed lekker genieten van je tijd daar nog :)

Liefs x x

• 25 Juli 2010 - 10:57

Monique Salomons:

Hoi lieverd!
    Leuk om al je verslagen te lezen, jammer dat je je baantje niet heb gekregen!
    Geniet nog maar lekker van die 2 weken daar!!

Kus <3 Moo

• 26 Juli 2010 - 10:58

Suzan:

Wel balen dat er nu zo rap een einde aan komt.. maar zo te horen kan je nu nog even 2 ruime weken genieten! En wat is er nu beter, werken of genieten??

Nog heel veel plezier samen xx suzan

• 27 Juli 2010 - 10:58

Isabella:

jammer van je baantje maar eh er zijn ergere dingen hoor lekker rond trekken en veel zien hoor is toch veel leuker geniet nog maar.