De eerste rompslomp... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ilse - WaarBenJij.nu De eerste rompslomp... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ilse - WaarBenJij.nu

De eerste rompslomp...

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

05 Juli 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Ni Hao!
Onder het genot van een gekookte rijstgeur op deze kamer typ ik.

Om half 3 zaten we uiteindelijk voor het eerst in de lucht na te hebben gewacht aan een superluxe gate van Cathay Pacific. We waren alslaatsten door de security, maar dat was bewust, zodat het niet te lang zou duren.
Aan boord was het grote luxe voor Economy, vond ik zelf. We hadden een mooi entertainment systeem met 22 films, 88 CD's en een hele hoop games. Dan ook echt met de leukste en nieuwe films en CD's. Stijn deed niet veel anders
Zo heb ik Alice in Wonderland gezien van Tim Burton en Remember Me (dat einde!) en geluisterd naar Duffy, Lady Gaga en veel anderen.
Ondertussen konden we goed zien waar we elk moment vloge en heb ik nog wat gewerkt aan me Spaans. Allemaal via het TV'tje. Ideaal!

Eindelijk geland op Hong Kong was het nog veel lopen en zoeken. Zeker met geld. Uiteindelijk de bus naar ons Guesthouse gevonden... De hitte buiten was meteen weer klam en overweldigend. Dat was wel weer minder.
We hebben 1 uur in de bus gezeten naar Kowloon. Onderweg keken we onze ogen uit. Overal wolkenkrabbers met een weelderige achtergrond van bergen en zee. Alsof het niet bij elkaar hoorde. Een gigantische haven ook.
Toen we uiteindelijk door Kowloon reden zag je alleen nog maar reclameborden en mensen. Meer is hier niet.

Met hulp van de buschauffeur hebben we het Guest House kunnen vinden. We hebben 3 uurtjes bijgeslapen en gaan straks douchen en nog even rondlopen hier. Dan kunnen we al meteen weer terug naar HK Airport voor de vlucht naar Cairns. Die duurt 8 uur. En als het voor je gevoel nacht is, is deze kamer wel lekker...

Liefs,

Stijn & Ilse

• 05 Juli 2010 - 07:48

Moniek:

Hi Girl!!

The beginning of a marvelous adventure!! Enjoy!

Love
    Mo

• 05 Juli 2010 - 08:09

Padre:

He luitjes,

De eerste rompslomp is voorbij nu lekker genieten

pa

• 05 Juli 2010 - 08:29

Shelley:

Woow Ilse wat een reis zeg! Ik ben wel een beetje (heel erg) jaloers.

Heel veel plezier!

• 05 Juli 2010 - 08:44

Eva:

Leuk! Cathay is echt superrelaxt :) ben ermee van taipei naar hong kong gevlogen, ideaal. Goeie 2e vlucht en veel plezier! Xx

• 05 Juli 2010 - 09:33

Mama:

Al veel beleeft en de vakantie is nog maar net begonnen!Wat een luxe aan boord zeg!!Leuk dat er ook al foto,s bij staan.Geniet ervan en een goede vlucht naar Cairns!! xxx mama

• 05 Juli 2010 - 09:34

Kevin:

Welke rompslomp? Mooie foto ´HK vanuit de bus´, die gebouwen lijken allemaal op elkaar;). Veel plezier en wel de wedstrijd gaan kijken he:p.

Groetjes,

Kevin

• 05 Juli 2010 - 09:42

Evelien:

Told ya so dat 'remember me' mooi was =P dat eind is kei zielig he.. kwas in shock toen.
    en begon ook al zo schokkend.

Blij dat je geld probleempje is opgelost?
    leuk dat je gelijk foto's plaatst!
    succes met je 2e vlucht.

x eef

• 05 Juli 2010 - 11:48

Anous:

Allereerst ; LADY GAGA :D

en dan
    Ik ben zoo jaloers op jouw :P hahahaha.
    Superveel plezier en ik blijf je posts lezen! vind ik wel leuk! :D
    Groetjess!

• 05 Juli 2010 - 14:19

Tanja:

Geniet er van:D xx

• 09 Juli 2010 - 00:49

Otje:

Veel plezier jullie! en hou ons op de hoogte..!