La Isla Bonita - Reisverslag uit Havana, Cuba van Ilse - WaarBenJij.nu La Isla Bonita - Reisverslag uit Havana, Cuba van Ilse - WaarBenJij.nu

La Isla Bonita

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

11 Juni 2010 | Cuba, Havana

Hola a todos!

Update vanaf het paradijs!
Waarschijnlijk de laatste keer dat ik update, want morgen en overmorgen is weer te snel en de laatste dag zit ik in Saint Johns (voor de 3e keer) en dan heeft het niet veel zin meer om te updaten :)

Dag 17

We begonnen met een korte stadswandeling door Sancti Spiritus. De hitte was gelukkig goed te doen! Het deel dat we verkenden was heel modern en mooi om te zien. Mensen zien er hier ook heel modern uit. Ze hebben ook vaak goud om en dan vraag je je af waar dat dan vandaan komt. Wat hier irritant was, was dat mannen enorm fluiten, sissen en kus geluiden maken. Het zou normaal zijn hier, maar ik kan er niet aan wennen of het als een compliment zien. Ze kijken dan ook zo vies. Maar ze komen nooit naar je toe. Dat scheelt.
Hierna moesten we afscheid nemen van onze geweldige kamer. De droom van elke vrouw ;) Marmer all-over the place. Daar leek het in ieder geval wel op.
We reden weer door naar Ciego de Avila. Onderweg zouden we eindelijk stoppen bij een schooltje, maar er werd elke keer geweigerd of het was gesloten. In Ciego de Avila zijn de mensen erg nieuwsgierig, maar staren niet zo erg als in andere steden, hoewel ze nooit toeristen zien. Een enkeling komt wat vragen, maar dat zijn meestal oudere mensen die ook niet meer kunnen werken. Iris gaf een oud vrouwtje nog een zeepje en tandpasta en ze was zo blij dat ze Iris dr hand helemaal kuste.
In de stad zelf is verder niet veel. Het hotel was ook 3 keer niks. Bah. In de badkamer zaten allemaal huisdieren. Onder andere een groene boomkikker. Ik schrok me kapot van dat beestje. Gelukkig kon Freke hem verwijderen. Kakkerlakken ook. Ik sliep niet op me gemak. Ze rennen en springen allemaal hier. Vreselijk.

Dag 18

Vanmorgen eindelijk weg uit die dierentuin en eindelijk naar CAYO COCO! We reden eerst nog door Moron. Niet veel bijzonders, wel echt Cubaans. Daarna doorgereden naar Laguna de Leche, het grootste zoet water meer van Cuba, en nog naar Pueblo Holandes. Dat is een dorpje gebouwd door Celia Sanchez. De vroegere vriendin van Fidel. Het zou in Nederlandse stijl zijn gebouwd maar het is meer Duits naar onze mening.
Het programma werd nog gewijzigd en we gingen eerder naar Cayo Coco. We zitten op een all-in resort en zitten in modules waar een stuk of 20 kamers zijn. Heel mooi. We zitten ook 100 meter van azuurblauwe zee en wit zand. We gilden als gekken toen we er aan kwamen. Dit heeft nog een half uur geduurd voor we gewend waren aan de aanblik van het strand. Overal palmbomen. Dit kon toch niet! Dit is alleen in films! Wat een leven. Hier kan de dierentuin van gisteren niet aan tippen!
Jammer genoeg maar 2 foto's gemaakt met de onderwater camera. Hij was al leeg. Verder de hele middag op het strand gelegen en niks gedaan. Alles is gratis. We kunnen continu cocktails halen. Friet, tosti, pasta. Alles. Terug in de MOOIE! kamer lekker film gekeken. We hebben amerikaanse zenders dus alles is te volgen.

Dag 19

Vandaag een vrije dag. Uitgeslapen? tot half 10 en toen maar naar het strand tot half 4. Daarna tot half 6 zwembad. Resultaat: verbrand als een gek. En veel ge-aftersunned.
Hopelijk trekt het morgen weg, want we gaan eerst de hele dag naar Santa Clara en 's avonds en overmorgen Varadero... wat ook strand is.
Overmorgenavond weer naar oud vertrouwd Saint Johns en dan de dag erna naar huis! Om half 9 vlieg ik pas, dus ik kan nog lekker de hele dag zwemmen.

Heb het nu wel bijna gehad hier en ben blij om iedereen weer te gaan zien straks! Eindelijk!

Liefs,

Roodbruine,

Ilse

• 11 Juni 2010 - 06:18

Padré:

Is weer top daar zo te lezen,een goede terug reis.
    Ook ik zal blij zijn je weer te zien en hopelijk in een getint kleurtje.

PA

• 11 Juni 2010 - 11:15

Mama:

Ben wel heel jaloers op jou zeg,lijkt me geweldig op zo,n bountyeiland!!Geniet nog van de laatste dagen en tot maandag xxx ma

• 14 Juli 2010 - 21:20

Monique Salomons:

Wel apart dat je allemaal 'huisdieren' op de hotelkamers hebt :D.. Kikkers.. Kreeften.. en dan nu ook nog Kakkerlakken.. :x :D Zou me trouwens ook rotschrikken :P..
    Maar denk dat je al die huisdieren wel weer vergeten was, nadat je in 'het paradijs' aangekomen was :)!

Kusjes, Moo