La Habana! - Reisverslag uit Havana, Cuba van Ilse - WaarBenJij.nu La Habana! - Reisverslag uit Havana, Cuba van Ilse - WaarBenJij.nu

La Habana!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

25 Mei 2010 | Cuba, Havana

Hallo allemaal!
Hier mijn eerste verslag. Het internet is redelijk traag, maar goed te doen.

Dag 1
Dag van vertrek! We verzamelden om half 11 op schiphol bij de incheckbalie en konden om half 1 boarden. Rond 14:02 stegen we op vanaf de Polderbaan. Gelukkig kreeg ik geen panische aanvallen, haha. Alleen met landen nog even. 10 uur valt gelukkig mee als je je er op instelt.
We hadden al 18 uur geen donkerte meer gezien. Dat was wel raar, want je weet dat het dan 12 uur in NL is en je kan je er niks bij voorstellen.
Onze rit naar het hotel was meteen fascinerend. De eerste chevy's kwamen voorbij. Wat ons wel allemaal meteen opviel is dat Cubanen veel van je willen. Helpen, praten, nakijken, nafluiten of gewoon praten. Ouderen komen voor een aalmoes.
Wat ook opvalt is dat hier ook gewoon Kia's rijden en volkswagens. En Amerikaanse schoolbussen!
De bevolking varieert van donker als zwart tot zo licht dat je ze aanziet voor toerist.
Het hotel is oke. Alleen warm. Het is hier zo vochtig en benauwd en klam. 24 uur per dag. Vreselijk1
Overdag in de zon is een hel. We zijn vroeg naar bed gegaan, maar sliep pas om 12 uur. Om 7 uur weer op!

Dag 2
7 uur al op, hoewel dat niet moeilijk was, omdat ik weer slecht sliep (raar aangezien ik al 24 uur op was). Ontbijten om 7.45 uur. Tot onze grote verbazing was het eten heel goed te doen. Omeletje met ham, kaas en ui, brood, mango sap. Groente, soort van koekjes.
We hadden eigenlijk ons geld al moeten wisselen, zodat we water konden kopen. Het wisselen kon die dag niet, maar later op de dag. Naja, dan niet.
Om 8:30 uur richting talenschool. we moesten voor de docenten over onszelf vertellen in het Spaans en zo werden we dus ingedeeld in niveau. Beginners, medium en gevorderden. Ik ben wonder boven wonder (ehem) bij de beginners beland. De leraressen zijn leuk en gelukkig was er airco.
Hierna gingen we Havana in voor de stadstour. We zijn langs 5 pleinen gekomen met kerken en huizen. Ik heb niet veel mee gekregen van deze dag. Ik zweette me een ongeluk en had amper gedronken omdat ik niks had kunnen kopen. Ik was ook nog doodmoe. Ik kon af en toe water drinken bij anderen, maar dat ging nog niet goed.
Ik had het gevoel flauw te vallen en had echt bedenkende kleding aan, omdat we een kerk zouden bezoeken. HEt was gewoon te warm.
Toen we eindelijk terug naar het hotel gingen, kreeg ik ook nog hoofdpijn. We konden in het hotel ook al niet wisselen en gingen verder lopen naar de bank. Toen ging het echt niet meer. Gelukkig wilde Wesley nog met me teruglopen en kreeg ik wat water en zoute koekjes. Denise wilde gelukkig voor me gaan wisselen.
Nu heb ik gelukkig genoeg water gekocht, haha.
We gingen daarna zwemmen. Helaas is het zwembad op het dak anders dan verwacht. Er is maar een kleine rand om te zitten en dus alleen je voorkant is te bruinen.
Sowieso lopen we de hele dag in kleding. Dus helemaal bruin zit er wellicht niet in.
's Avonds hebben we met vieren een taxi genomen voor 5 CUC. We gingen met 18en eten in een paladar. Het was maar 10 min met de krakmikkige LADA. Maar het heeft wel zijn charme ;)
We hebben kip met friet en mayo gegeten voor 7 CUC in totaal. Ondertussen werd mijn hoofdpijn nog erger. Taxi terug genomen naar het hotel en gaan slapen. Eindelijk de hele nacht geslapen. Om half 7 was ik weer wakker.

Dag 3
Vanmorgen naar de talenschool gegaan voor de eerste echte les. Weer veel te makkelijk. Achteraf maar aan Dick gemeld en ben overgeplaatst naar gevorderden. Voor me gevoel weer te moeilijk! Ik zie het morgen wel.
Hierna naar Havana gegaan naar CAMARA OSCURA. Dat is een soort camera die door licht het beeld van buiten op een scherm projecteerd. Heel bijzonder! Zoek maar op google ;)
Hierna ananassap gedronken op een terras voor 1 CUC, onder het genot van dansende oudjes. Er stond namelijk een orkestje. We moeten zowaar op de foto met 2 Cubanen (?) Blond he ;)
Daarna naar het hotel gegaan en bij het zwembad liggen zonnen. Zit nu wel alleen onder de zonne-allergie! En heb zo goed gesmeerd.. Bah.
Net gegeten bij de pizzeria hiernaast. Lekker lekker.

Dit was het voor nu. Morgen weer naar de talenschool en naar het museum van de revolutie. Misschien nog uit vanavond!
Wellicht update ik volgende week weer! Heb nog wat minuten over.

Liefs voor nu,

Ilse

PS: Stijnie, ze draaien hier zelfs Hotel California op de radio. Smaak hebben ze ;)

  • 26 Mei 2010 - 01:35

    Eva:

    Superleuk Ils!
    De hitte went vanzelf :) Ik had het eerst ook hier in Taiwan (soms een gevoelstemperatuur van over de 40 graden) maar het went. Geniet ervan!! Liefs Eef

  • 26 Mei 2010 - 08:01

    Steph:

    Ils, wat leuk om je verhalen te lezen! Wel raar om te bedenken dat je aan de andere kant van de wereld zit hoor..
    Hier is het ondertussen weer 15 graden ofzo en het ziet er naar uit dat het zo gaat regenen:S

    Maarja..veel plezier nog!
    Xx

  • 26 Mei 2010 - 08:18

    Anouschka:

    Aaah Ilse superleuk!!
    Jammer dat je de eerste dagen hoofdpijn had en last van de hitte, maar dat went denk ik wel!
    Ik heb je schema gezien, en ik zou dat dus echt niet kunnen he elke dag om 7 uur opstaan of nog vroeger :P haha.
    Wel veel foto's maken he?!
    Ben benieuwd!
    Kijk al uit naar je volgende verslag!
    x

  • 26 Mei 2010 - 08:52

    Emerence:

    Je bent goed bezig!
    ik ben trots op je!
    Succes, enne ik ga zeker kijken op google...

    Die oudjes waren zeker lekker aan de salsa haha

    liefs Emerence

  • 26 Mei 2010 - 08:54

    Stijn:

    Hey liefje,

    Het gaat vanaf dag 3 steeds beter zo te zien, in het begin altijd even acclimatiseren :)

    Wel handig dat je af en toe op internet kan :P

    Wel gezellige stad Havana, lijkt me zo!

    Tot over een paar weken!

    XX (L)

  • 26 Mei 2010 - 10:53

    Moniek:

    Hej ils!

    Leuk joh klinkt echt super top allemaal :)!!! Jammer van de kleine tegenvallers als hoofdpijn ed. Maar je moet maar zo denken :D dit is een once in a lifetime experience dus geniet er van :)!!!

    Have fun!

    Liefs Mo

  • 26 Mei 2010 - 11:47

    Mama:

    Hai Ilse,leuk om je ervaringen nu al te kunnen delen.Heel interessant!Jammer dat je start niet zo lekker is gegaan.Hoop dat het vanaf nu beter gaat.Geniet er van en we wachten op je nieuwe bevindingen!! xxx mama

  • 26 Mei 2010 - 12:17

    Sebastian:

    Hey Ils,

    Je moet wel genoeg drinken daarzo bij Dancetour waren er ook van die meisjes nok gegaan haha :P

    Maarja ik hou ook je verslagen bij. Heel veel plezier nog en vergeet niet de sigaren :D :P

    Groetjes

  • 26 Mei 2010 - 13:14

    Moo:

    Leuk bericht lieverd! Jammer dat de eerste paar dagen wat minder waren, maar ja dat heb je altijd wel.. Vooral in zo'n ver en vreemd land :)!

    Ben benieuwd naar je volgende verslag!
    Heel veel plezier en geniet ervan!!

    Kusjes Moo <3

  • 26 Mei 2010 - 21:23

    Marian:

    Hoi Ilse leuk wat je zoal meemaakt erg leerzaam maar wel zorgen dat je genoeg water bij je hebt dat is echt nodig in die landen en denk maar aan ons wij hebben de kachel weer aan .Gr Tante marian xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

Cuba

Met de klas 3 weken rondreizen door Cuba en Spaans leren!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2010

La Isla Bonita

07 Juni 2010

De 2e week

31 Mei 2010

Vinales

27 Mei 2010

Viva Cuba Libre!

25 Mei 2010

La Habana!
Ilse

Actief sinds 21 Jan. 2010
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 21581

Voorgaande reizen:

27 April 2011 - 13 September 2011

Stage

04 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Working Holiday

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Cuba

Landen bezocht: