Nog 2 maanden... - Reisverslag uit Breda, Nederland van Ilse - WaarBenJij.nu Nog 2 maanden... - Reisverslag uit Breda, Nederland van Ilse - WaarBenJij.nu

Nog 2 maanden...

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

13 Maart 2010 | Nederland, Breda

Hola!
Misschien is het vroeg, of misschien is het op tijd. Maar bij wijze van voorpret heb ik dit reisdagboek aangemaakt. En niet eens om Cuba, maar omdat Stijn en ik naar Australie gaan deze zomer.En aangezien ik graag alles wil documenteren, leek me dit wel een strak plan!
Maar aangezien ik al van plan was om elke avond mijn belevenissen neer te pennen (als daar tijd voor is!), dacht ik dat ik dit best over kon zetten op dit dagboek als ik weer thuisben.. En dan wordt het ook nog eens bewaard en gedeeld met jullie!

Oh ja, mocht je denken, waarom lees ik dit? Ik heb zowat mijn hele mailinglijst toegevoegd voor een notificatie. Mocht je het niks vinden, meldt je gerust ervoor af. Mocht je dit toevallig lezen en je willen aanmelden. Links onder zie je een hokje met: 'blijf op de hoogte', waar je je emailadres toevoegen voor de mailinglijst! Maar mocht je dit lezen via een email, dan ben je al aangemeld!

Enfin, waar het nu om gaat.
Over precies 70 dagen vertrekken we met ongeveer 50 man naar Cuba. Voor 3 hele weken. Geloof het of niet; voor een studiereis! Onder andere voor Spaans.
Het reisschema is als volgt:
Op 23 mei komen we aan in Havana. Een hele week zullen we daar Spaans volgen aan de taalschool en verblijven in hotel St. Johns (met zwembad op het dak, het kan niet vaak genoeg gezegd worden).. Ondertussen zullen we ook rondgeleid worden door Havana.
Na die week vertrekken we naar het westen; Pinar del Rio en Vinales. Hier zullen we een weekendje verblijven. Vanaf daar zullen teruggaan naar Havana en naar het zuid-oosten gaan, naar Cienfuegos. Hierna word Guajimico en Trinidad aangedaan.
Aan het einde van de 2e week zullen we vertoeven in Sancti Spiritus en relaxen op bountyisland Caya Coco. In de laatste week zullen we alles te weten komen over Che Guevara en de revolutie in Santa Clara alvorens we weer even bijkomen in Varadero en weer terugkeren naar Havana en naar huis vliegen.
Dit alles doen we met 2 bussen (met airco godzijdank!)
Dan wordt het afscheid nemen van elkaar. De een gaat naar Costa Rica, de ander gaat Zuid-Amerika afreizen. Ik zal gewoon naar huis gaan... en na 2 weken weer vertrekken naar Australie.
Wat een leven!


Ps: mocht je een reisdagboek hebben, plaats hem in een reactie. Kunnen we elkaar volgen!

  • 13 Maart 2010 - 04:10

    :

    Hi Ils,
    superspannend joh!
    Ik ga je natuurlijk volgen :) Geniet nog van de voorpret, is onwijs leuk! En vermijd de stress op het laatste moment, haha.

    X uit Taipei

  • 13 Maart 2010 - 10:19

    Mama:

    Heel interessant om te lezen.Ben benieuwd naar de rest als je er bent!

  • 18 April 2010 - 20:55

    Moo:

    Hoi lieverd,
    ik vind het echt super spannend en super leuk voor je dat je naar Cuba en Australie gaat! Ben heel benieuwd naar je reisverslagen en hoop dat je het daar heel leuk zult vinden!

    Kusjes, Moo

  • 20 Mei 2010 - 14:06

    Ineke:

    Ik hoop dat je een mooie en leerzame tijd zult hebben op Cuba!En natuurlijk vloeind Spaans praten! xxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breda

Cuba

Met de klas 3 weken rondreizen door Cuba en Spaans leren!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2010

La Isla Bonita

07 Juni 2010

De 2e week

31 Mei 2010

Vinales

27 Mei 2010

Viva Cuba Libre!

25 Mei 2010

La Habana!
Ilse

Actief sinds 21 Jan. 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 21604

Voorgaande reizen:

27 April 2011 - 13 September 2011

Stage

04 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Working Holiday

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Cuba

Landen bezocht: