Viva Cuba Libre! - Reisverslag uit Havana, Cuba van Ilse - WaarBenJij.nu Viva Cuba Libre! - Reisverslag uit Havana, Cuba van Ilse - WaarBenJij.nu

Viva Cuba Libre!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

27 Mei 2010 | Cuba, Havana

Hola a todos...
Qua tal? Muy bien. El tiempo es muy agreable ahora! ;)

Dag 4

Redelijk geslapen. Was niet moe toen ik ging slapen, maar toen ik om 7 uur wakker werd was ik doodmoe. Heel de dag nog wel. Blijft raar. Want een jetlag is het niet. Nooit gehad ook!
Vandaag was dus mijn eerste dag als gevorderde bij de Spaanse les. Het ging best wel goed. Ik kon alles goed verstaan. Echt heel raar, maar mijn Spaans vliegt hier vooruit.
Mijn nieuwe lerares Rita is echt een schat van een vrouw! Ze doet altijd grappig en altijd vrolijk. 's Middags naar el museo de la revolucion geweest. Vlak naast de Granma gestaan. De boot waarmee Fidel, Che e.a. op Cuba landde om de revolutie te starten. Heel indrukwekkend. Ze hebben daar gewoon op gestaan! Het museum was het oude huis van Batista; presidentiele paleis. Er zaten zelfs nog oude kogelgaten in de marmeren muren van een aanval op Batista zelf. Zo maf!
Voor de rest alles gewijd aan Fidel en het verloop van de revolutie.
Terug in het hotel zijn we meteen ergens gaan eten, maar dit viel echt erg tegen; alleen de limonade was lekker. Je kan niet alles hebben, haha!
Daarna terug gegaan om te douchen en te leren voor Spaans examen. Daarna gaan slapen!

Dag 5

Leuke les gehad! Rita, onze docente, altijd vrolijk... ging met ons zingen en met mij de cha cha cha dansen. Tussen neus en lippen door zei ze ook nog dat me knap vond.. QUE BONITAAA! SIIIIII! Como un film!
Me gezicht ofzo haha. Net een filmster. Het zal wel aan me blonde haren liggen ;)
Hierna toets Spaans gehad en dat ging best goed! Nu hopen op een voldoende! Daarna vertrokken naar Hotel Nacional voor een tour. Erg mooi luxe hotel waar de mafia vroeger zat. Het werd ook gebruikt als fort vroeger.
Daarna gegeten in een soort van Amerikaanse tent. Hamburger en friet enzo, haha. Afvallen zit er niet in denk ik. Nadeel was dat we als 4 meiden op straat altijd aangestaart worden en nagefloten. Maar ze doen verder niks. Iris pakte ze nog vast even... Verder liepen er hele lieve schattige hondjes op straat. En ze kwamen achter ons aan lopen. Maar ik raak ze niet aan. Eentje likte me :S

Morgenvroeg vertrekken we naar Pinar del Rio voor t/m zondag. Zondagavond zijn we weer terug hier in Saint Johns... Dus dan ga ik wellicht weer op internet. Dan kan het ook pas weer. Vandaar de snelle update. Nieuwe kaart kost trouwens 6 CUC Wel duur voor een uur. Maar ja. Alles is sowieso maar 1 of 2 CUC. Eten 7 CUC.. Een broodje voor 1 CUC (ong 1 euro) en dat is heel erg duur voor Cubanen zei Rita.. Ongelooflijk he?
Zondag is ook mijn deel van de tour en ik heb er geen zin in. Ben net gewend aan de stad en Havana op zichzelf en dit hotel. En nu gaan we morgenvroeg weg. Maandag zijn we wel weer terug, maar toch...

'Tot volgende week'

Liefs!


PS:
Stijn! <3

  • 28 Mei 2010 - 07:51

    Moesje:

    Ha Ilsert,leuk om je verslag te lezen.fijn dat je het naar je zin hebt.Tante Marianne(van ome Mart)heeft ook haar e-mail doorgegeven,was ook benieuwd naar je belevingen.Succes zondag,kusjes en ik kijk uit naar je volgende krabbels.

  • 28 Mei 2010 - 08:19

    Anous:

    In Pinar del Rio is het vast ook leuk!
    Je went er vast weer snel aan kijk maar eens hoe snel je gewend bent aan Havana!
    Het is leuk om je verslagen te lezen! =D.
    Wou dat ik er was zeg :P haha.
    Tot snel weer! Nog 2 weekjes!
    xxx Anouss

  • 28 Mei 2010 - 17:23

    Tante Marian Van Ed:

    Leuke verhalen Ilse en fijn dat je spaans zo goed gaat

  • 28 Mei 2010 - 19:32

    Padré:

    He prinses van me, leuk je verslagen te lezen.
    Ik merk dat ik iedere keer weer uitkijk naar je verslag en benieuwd ben naar je nieuwe avonturen. Leuk dat spaans zo goed gaat ik hoop voor je dat je het examenen gehaald hebt.
    Geniet er nog van en ik wacht weer op een up-date

    Doei XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

Cuba

Met de klas 3 weken rondreizen door Cuba en Spaans leren!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2010

La Isla Bonita

07 Juni 2010

De 2e week

31 Mei 2010

Vinales

27 Mei 2010

Viva Cuba Libre!

25 Mei 2010

La Habana!
Ilse

Actief sinds 21 Jan. 2010
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 21578

Voorgaande reizen:

27 April 2011 - 13 September 2011

Stage

04 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Working Holiday

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Cuba

Landen bezocht: